Momentul de bilanț pentru anul școlar pe care l-am parcurs cu aceleași preocupări și interese,cu dorința de a avea un an școlar mai bun,marcat de rezultate bune și foarte bune la clasă, la concursuri școlare, olimpiade, sau, pur și simplu, marcat de realizări în viața personală,un an şcolar la sfârșitul căruia am putut spune că ,,mersul școlii ” a fost iarăși pe același trend ascendant,adică unul normal.Normalitatea face parte din viața noastră și uneori,credem că e destul de important să avem semne ale normalității într-o societate care dă și semne de debusolare.Dimensiunea performanțelor obținute este echivalentă cu felul în care e condusă unitatea,perseverența fiecăruia dintre noi,unitatea colectivului,tactul și măiestria pedagogic, empatia și nu în ultimul rând…MUNCA ÎN ECHIPĂ.

Obiectul analizei noastre este de a încerca să surprindem, episodic și incomplet,cea mai mare parte din realizările anului școlar. .Incomplet – pentru că echipa de lucru a acestui Raport(director,responsabili de Comisii metodice,responsabili ai Comisiilor de lucru) oricât a dorit,nu a putut surprinde complexitatea,diversitatea și multitudinea de activități desfășurate de profesori,elevi,părinți,colaboratori.
Este deja o constantă a anilor trecuți faptul că la Școala ,,Vlaicu Vodă”există o efervescență a activităților,proiectelor,evenimentelor,participării la concursuri care ne fac,pe majoritatea dintre noi ,să trăim mai intens și să avem conștiința faptului că misiunea școlii este o prioritate și că generațiile de elevi care sunt și acum la școala noastră vor avea o bază solidă care să le permită admiterea la liceu,la facultate și apoi să fie bine integrați în societatea românească.

Dacă:
,,Țelul suprem al educației este să preschimbe oglinzile în ferestre”,cum spunea Sydney J. Harris,atunci EDUCAŢIA ocupă un loc important în formarea unei societăţi,iar noi, profesorii Școlii Gimnaziale,,Vlaicu Vodă” trebuie s-o tratăm cum se cuvine,având în vedere faptul că a fi profesor înseamnă să faci ceva care care nu este la îndemâna oricui,ci este misiunea ce ține de arta de a-i învăța pe alții ceea ce știi Tu mai bine pentru ca ei să fie de folos viitorului.